Rynkeby Foods satser massivt i 2014
2014 bliver et vigtigt år for Rynkeby Foods, som efter en lidt mere stille periode nu sætter fuld damp på kedlerne med flere store satsninger - blandt andet en helt ny type nektar-drik og en is til børnene.
- I hele Norden oplever vi, at juiceforbruget er faldet. Det skyldes blandt andet, at forbrugerne fravælger juicen på grund af et relativt højt kalorieindhold. Det er naturligvis en udvikling, vi må tage alvorligt, og vi har derfor udviklet Rynkeby50, som er et alternativ til juice – men med 50 procent færre kalorier end andre nektar-drikke, siger Jørn Falk, Nordic Marketing Director.
Rynkeby50 ligner i smag og udseende en juice. Men juice er 100 % frugt, og frugt indeholder kalorier i form af frugtsukker. Den nye Rynkeby50 indeholder kun 20 kcal/100ml, fordi frugtmængden er halveret. Samtidig er den tilsat vand og sødet med det naturlige sødemiddel stevia, som er 300 gange så sødt som sukker.
- Rynkeby50 er en stor nyhed, som vi venter os meget af. Den baner nemlig vej for en helt ny slags produkter. Nu glæder vi os blot til at se, hvordan forbrugerne tager imod den, siger Jørn Falk.
Nu også som is
Samtidig har Rynkeby Foods taget endnu et nyt skridt og lancerer i foråret 2014 sin første frys-selv-is.
- Hele børneområdet er et af vores nye satsningsområder, og Rynkeby Frys Selv Isen er første naturlige skridt, hvor vi lancerer det eneste produkt på markedet i denne kategori, som har 50 procent frugt, fortæller Jørn Falk.
- Rigtig mange familier efterspørger naturlige convenience-produkter både til hverdag og hygge. Vi har igennem mange år haft vores populære brik-juice, nu udbygger vi børnekategorien og forventer, at vi følger efter med endnu flere naturlige produkter, slutter Jørn Falk.
Rynkeby Foods lancerer i 2014 desuden Rynkeby Frugtdrik, en Øko Lemonade samt en juice med grøntsager ved navn Godmorgen Green Juicing. Desuden lanceres fire nye Øko Lemonader i Food Service.